کد خبر 270451
۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۵

«حیات» از آخرین وضعیت «سینما» گزارش می‌دهد؛

از وداع با دو چهره مطرح سینما تا صدور پروانه ساخت برای اخراجی جدید!

از وداع با دو چهره مطرح سینما تا صدور پروانه ساخت برای اخراجی جدید!

«سینما» یکی از هنرهای هفت‌گانه پرطرفدار در میان عموم مردم است که روزانه اخبار بسیاری را در سرویس‌ها و گروه‌های خبری رسانه‌ها به خود اختصاص می‌دهد؛ در روزهای پایانی هفته‌ی چهارم شهریورماه، شاهد وداع با دو هنرمند پیشکسوت سینما بودیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سینما در معنای لغوی خود به معنای «حرکت» است، اما در اصطلاح مدرن آن به معنی ترکیب تصاویر متحرک و جان بخشیدن به داستان به وسیله این تصاویر برای درک بهتر آن برای تماشاگران است.

به عبارت دیگر سینما با دسته بندی سبک‌های مختلف سینمایی که آن‌ها را با نام ژانر می‌توان شناخت، روحی تازه و روایاتی متفاوت را به تصویر می‌کشد.

در این گزارش درصدد آن هستیم تا اخبار هفتگی «سینما» این هنر پرطرفدار و پرحاشیه را به صورتی کوتاه و خلاصه به صورت گزارشی، پیش‌روی مخاطبان همراه پایگاه خبری حیات قرار دهیم.

تشییع پیکر «پری صابری»

پیکر «پری صابری» بانوی مهربان و پیشکسوت سینما و تئاتر کشور، صبح جمعه (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) با حضور اهالی تئاتر و سینما، در تالار وحدت تشییع شد. پری صابری کارگردان تئاتر بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری، بعد از ظهر سه‌شنبه (۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳) در ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت.

ده‌نمکی و کارگردان «ملاقات خصوصی» پروانه ساخت گرفتند

۶ فیلمنامه در جلسه شورای پروانه ساخت آثار سینمایی پروانه ساخت گرفتند. نام امید شمس کارگردان فیلم «ملاقات خصوصی» برای فیلم «زوزه» و مسعود ده‌نمکی برای «اخراجی‌ها۴» در میان این ۶ فیلم به چشم می‌خورد.

«استاد» به اکران مهر رسید

فیلم سینمایی «استاد» به کارگردانی عماد حسینی به سرگروهی پردیس مگامال از ۱۱ مهرماه توسط پخش بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود.

نخستین حضور بین المللی «شور عاشقی» در بخش رقابتی جشنواره «مذهب امروز» ایتالیا

فیلم سینمایی «شور عاشقی» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی داریوش یاری از تولیدات مشترک بنیاد سینمایی فارابی و بنیاد شهید در ایتالیا به روی پرده می‌رود.

صدرالدین حجازی بازیگر قدیمی سینما درگذشت

این بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون پس از گذراندن چند روز در شرایط کما از دنیا رفت صبح  ۲۷ شهریورماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا در کنار حسین اندام (شعبده‌باز) به خاک سپرده شد.

از وداع با دو چهره مطرح سینما تا صدور پروانه ساخت برای اخراجی جدید!

مدیران جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شدند

شهرام احمدزاده مدیر «بخش مسابقه نمایشنامه نویسی»، فارس باقری مدیر«بخش سمینارعلمی – پژوهشی»، علی محمد رادمنش مدیر بخش «سردار آسمانی»، سلمان فرخنده مدیر بخش «کارگاه های تئاتر خیابانی» نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر مقاومت معرفی شده اند.

یک‌دهم آثار در دولت سیزدهم، کمدی بوده است

پرونده ویژه این هفته از سری برنامه‌های هفت، با حضور محمد خزاعی؛ رئیس سازمان سینمایی به بررسی عملکرد سازمان سینمایی در دولت سیزدهم به طور زنده به نمایش گذاشته شد و خزاعی ضمن رد ارتباط ممنوع‌الکاری هنرمندان به وزارت ارشاد گفت که تنها یک‌دهم آثار در دولت سیزدهم، کمدی بوده است.

سینما زبان گفت‌وگوست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به سومین جشن مهر سینمای ایران گفت: سینما این صنعت معجزه‌گون ممزوج با هنر، دیرزمانی است که زبان گفت‌وگو، تعامل، تفاهم و وفاق میان نخبگان و مردم از یک سو و جامعه و نظام حکمرانی از سوی دیگر است.

۴۱۵ اثر به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان ارسال شد

چهارصد و پانزده اثر از هنرمندان ۲۷ استان کشور به بخش‌های رقابتی و مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ارسال شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha